2012. május 22., kedd

Mákos túrógombóc

A borsóleveshez valami gyors, könnyű második fogást kellett kitalálnom. Sok munka van már ilyenkor a kertben, így hétköznaponként kevés idő marad a főzésre. Kicsit egyszerűsítettem a megszokott túrógombóc receptet, hogy ezzel is időt nyerjek. Az ötletet Macikonyhától vettem.

Hozzávalók (nálam): 50 dkg túró, 8 dkg darált zabpehely, 3 tojás, csipet só, mák, xukor, szilvalekvár.

A túrót összekevertem a darált zabpehellyel, a 3 egész tojással, kis sóval, xukorral és kicsit hagytam állni. Vizet tettem fel forrni, közben elkezdtem a gombócokat megformázni. Amikor felforrt a víz, beletettem a túrógombócokat és addig főztem, míg mind fel nem jött a víz tetejére. Ekkor leszűrtem és egyesével xukorral darált mákba forgattam a gombócokat. Akinek nem kell a napi elfogyasztott szénhidrátot számolnia, folyékonyabb szilvalekvárral eheti, én csak úgy magában fogyasztottam.

Mák helyett gyakran forgatom darált mandulába is a gombócokat.

Amikor nem számolom annyira szigorúan a szénhidrátot és időm is több van, akkor úgy készítem a túrógombócot, hogy 50 dkg túróhoz teszek körülbelül 10 dkg búzadarát, csipet sót és 3 tojás sárgáját. Állni hagyom egy-két órát, majd felverem a tojásfehérjét és óvatosan hozzákeverem a túrómasszához. Kisebb gombócokat formálok és forró vízben megfőzöm. Ha kész pirított zsemlemorzsába forgatom és xukorral édesített fahéjas tejföllel kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése