2012. szeptember 14., péntek

Hamburgerzsemle

Limara receptje alapján készültek a zsemlék, én azonban kisebb (7-8 dkg) darabokra vágtam a tésztát. Bevált recept, többször megsütöttem már. Volt már, hogy még ennél is kisebb, mini hamburgerzsemléket készítettem., mint pl. ezeken a képeken:



 
 
A recepten nem változtattam, de azért leírom, hogy itt is meglegyen.
 
Hozzávalók: 2 dl tej, 2 evőkanál cukor, 1 kiskanál só, 40 g olaj, 1 tojás (és 1 a kenéshez), 100 g joghurt, 60 dkg liszt, 2 dkg élesztő, szezámmag.
 
A tésztát megdagasztottam, majd kelni hagytam. Ezután 7-8 dkg-os gombócokat formáztam (lehet nagyobbra, 120 g-osra, is készíteni és kisebbre is, ha mini hamburgereket szeretnénk), melyeket sütőpapírral bélelt tepsire tettem és kelni hagytam. 

Amikor duplájára keltek a zsemlék, megkentem mindegyik tetejét egy felvert tojással és szezámmagot szórtam a tetejükre. 180 fokos sütőben készre sütöttem. 

Itt pedig fele teljes kiőrlésű lisztből, fele fehét tönkölylisztből készült a tészta: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése