2012. október 27., szombat

Sütőtökkrémleves szalonnával

Ezt az egyszerű, mégis nagyon finom sütőtöklevest készítem már évek óta. Így szereti a család és én is gyorsan elkészülök az ebéddel. A receptet a nosalty-n találtam még sok-sok évvel ezelőtt. Számos sütőtökös recept van már a tarsolyomban, ugyanis a család nagy része a sült sütőtököt nem eszi meg, csak akkor, ha valamilyen ételbe "rejtem" a tököt. (Én viszont imádom frissen, sütőből kivéve a tököt. Egy nagy tepsivel be tudnék falni belőle.)

Újabban már nem  sonkatököt termesztünk és fogyasztunk, hanem átváltottunk a nagydobosi tökre. Sokkal finomabb, gazdagabb íze van, mint a kanadai vagy sonkatöknek. A tök állaga nem annyira lédús, tömörebb a húsa és az íze gesztenyére emlékeztet. A színe is sötétebb.



Hozzávalók:
- körülbelül 1 kg sütőtök,
- egy evőkanálnyi vaj,
- só,
- bors,
- szerecsendió,
- egy evőkanál méz,
- 1 dl tejszín (nálam több, de van, hogy nincs tejszín itthon vagy nem akarok bontani egy új dobozzal, ezért natúr joghurtból teszek bele valamennyit),
- 5 dl alaplé,
- szalonna.

Elkészítés: 

1. A sütőtököt feldaraboljuk, megsütjük, majd a héjáról leszedjük.

2. Egy edényben felolvasztjuk a vajat, beletesszük a sütőtököt. Átforgatjuk, majd mehet bele a méz is. Kicsit kevergetjük, fűszerezzük, végül felöntjük az alaplével. 5-10 percig lassú tűzön főzzük, majd botmixerrel pürésítjük. Végül beleöntjük a tejszínt is és összeforraljuk. Ha túl sűrű, vízzel vagy alaplével állítsuk be a kívánt sűrűséget.

3. A szalonnát vékony csíkokra vágjuk és szép pirosra sütjük. A levessel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése