2012. november 2., péntek

Diós/kakaós/mákos csiga, kelesztés nélkül, nagyon gyors

Népszerű kelesztés nélküli sütemény ez a diós csiga. Egyszer már elkészítettem, de akkor dió helyett kakaóporral szórtam meg a tésztát. Nekem diósan jobban ízlik. Még fahéjasan, gesztenyésen, esetleg mákosan próbálnám ki. A receptet Gesztenyénél olvastam. 




Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt (én csökkentett szénhidráttartalmú liszet használtam), 25 dkg túró, 0,5 dl tej, 5 evőkanál olaj, csipet só, 10 dkg porcukor (nálam kevesebb), fél csomag sütőpor (én csak egy kis szódabikarbónát teszek bele).

Hozzávalók a töltelékhez, ha diós: 15 dkg dió, 10 dkg lekvár (nálam most körtelekvár), ízlés szerint porcukor, ha valaki igényli.

Hozzávalók a töltelékhez, ha mákos: házi, cukormentes szilvalekvár (nem mértem, mennyi, tettem bőven) és pár maréknyi darált mák. Én cukrot már nem adtam hozzá, de ez ízlés kérdése. 

Hozzávalók a kakaós töltelékhez: 3 evőkanál olvasztott vaj, kakaópor és porcukor ízlés szerint, de ne sajnáljuk. 

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd 40X50 cm-es téglalappá nyújtjuk (vagy kb. 5 mm vastagra). Megkenjük a töltelékkel, feltekerjük a tésztát, mint a bejglit és kb. 2 centiméteres darabokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük és 200 fokos sütőben készre sütjük. Az a tapasztalat és több receptnél is úgy írják, hogy nem érdemes túl pirosra sütni, mert akkor száraz lesz a sütemény. Ez maradjon inkább fehérebb és esetleg egy kis színt kapjon a teteje. Tálaláskor még megszórhatjuk porcukorral, de én ettől általában eltekintek (törekszem a minél kevesebb cukorfogyasztásra).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése