2012. december 1., szombat

Gyümölcskenyér

Nem rajongok a gyümölcskenyérért, de azt a fajtát még én is szívesen megeszem. A receptet a nosalty-n találtam néhány éve. Néhány ponton módosítottam a hozzávalókon.




 




Hozzávalók: 
- 6-7 tojásfehérje, 
- 8-10 dkg porcukor (az eredeti recept szerint 18 dkg, aki édesebben szereti, az tegye bele a 18 dkg-ot), 
- 12 dkg liszt (nálam fehér tönköly), 
- 1 evőkanál rum,
- 1 narancs reszelt héja és leve (eredetileg csak fél narancs leve kell bele), 
- ízlés szerint étcsokoládé, apróra vágva (ezt sem írja az eredeti recept, de én szoktam tenni bele egy kis étcsokit),
- dió (az eredeti recept ebből 12 dkg-ot ír), 
- aszalt gyümölcsök (eredetileg cseresznyebefőtt megy bele),
- az eredeti recept 20 dkg cseresznyebefőttet ír aszalványok helyett, én befőttet nem, csak aszalt gyümölcsöket szoktam tenni bele. 


Elkészítés: 

A diót durvára, az étcsokit és az aszalt gyümölcsöket apróra vágjuk. 

A tojásfehérjét elkezdjük felverni és amikor már félig felverődött, hozzáadjuk a porcukrot. Jó kemény habot verünk fel belőle.  Ezután belekeverjük a rumot, a narancshéjat és a narancs levét, majd a diót, csokit és az aszalt gyümölcsöket. A legvégén beleszitáljuk és elkeverjük a lisztet is.

A sütőformát kivajazzuk, belisztezzük, a masszát beleöntjük és 170-180 fokos sütőben készre sütjük.(Kb. 20-25 perc, sütőfüggő.)

Kihűlés után csoki-vagy kakaómázzal bevonjuk a gyümölcskenyeret. Én mindig kakaómázat készítek, mert azzal könnyebb dolgoznom. Ehhez 3 evőkanál kakaóport ízlés szerinti cukorral és egy nagyon kevés vízzel (esetleg egy kis rummal is) kikeverek, majd lassú tűzön melegítem. Forrnia nem szabad. Ha átmelegedett és kellően sűrű a máz, leveszem a tűzről és 3 dkg vajat keverek hozzá. Még melegen ráöntöm a süteményre. Gyorsan kell dolgozni vele, hamar köt. Ha megszilárdul a csoki, már nem szabad kenni, igazgatni a sütin, mert nem lesz szép a máz. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése