2013. január 15., kedd

Édes és sós köles reggelire

Első próbálkozásra nem ízlett a köles. 1-2 év múlva kapott egy újabb esélyt. Azóta szívesen kísérletezek vele. Megszerettük.

Elfogyott a kenyerünk estére, sütni csak másnap terveztem (kovásszal készült kenyeret sütök, ami szinte egy egész napig készül). Hogy mégse haljunk éhen, kétféle kölest készítettem. Az egyik mákos, a másik parmezános. Jól szerepelt mindkét verzió, így nálunk most már nem csak desszert és köret készül belőle, hanem reggeli is.

Hozzávalók: személyenként körülbelül 4-5 dkg köles szárazon mérve, mák ízlés szerint (én 5 dkg mákot daráltam), xukor vagy méz vagy parmezán sajt.

A kölest megmossuk, majd két-háromszoros mennyiségű vízben megfőzzük. Szeretem kicsit szétfőzni, ha nem köretnek eszem. Tálra rendezem, megszórom a darált mákkal és édesítem. Ha a sós változatot készítjük, akkor parmezánnal szórjuk meg a kölest. Legközelebb pirítok rá apróra vágott szalonnát is. Szerintem az még hiányzott róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése