2013. március 23., szombat

Ribizlilekváros keksz

A Rama süteményes könyvében találtam ezt a receptet. Kicsit módosítottam a hozzávalókon. Eredetileg 8 dkg mazsolát is kellett volna a tésztába keverni, de én azt kihagytam, hogy ezzel is csökkentsem a sütemény szénhidráttartalmát. A liszt felét szintén ez okból mandulára cseréltem.Málnalekvár helyett pedig saját befőzésű ribizlilekvárt használtam.



 Hozzávalók:

- 15 dkg őrölt mandula,
- 15 tönköly fehérliszt (vagy a mandulát el lehet hagyni és helyette is lisztet használni),
- 3 csapott mokkáskanál sütőpor,
- 8,5 dkg xukor,
- 10 dkg vaj és 6 dkg zsír vagy 20 dkg vaj,
- 2 tojás,
- 1 csipet só,
- málna- vagy ribizlilekvár,
- zabpehely a kekszek tetejére.

1. Az őrölt mandulát, a lisztet, a xukrot, a sütőport összekeverjük. A vajat és a zsírt hozzámorzsoljuk, végül a tésztához gyúrjuk a 2 tojásban feloldott sót is. Gyorsan dolgozzunk, nem szabad sokáig gyúrogatni. Elég lágy tésztát fogunk kapni. Folpackba csomagoljuk a tésztát és hűtőben pihentetjük, akár egy éjszakát.

2. Miután állt és kicsit keményedett a tészta, kezünkkel kis golyókat formázunk belőle, majd kissé ellapítjuk azokat és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk 1 cm távolságra egymástól. Zabpelyhet nyomkodunk a fele adag kekszre. Előmelegített, 190 fokos sütőben világosbarnára sütjük.

3. Miután kihűltek a kekszek, kettőt-kettőt lekvárral összeragasztunk. A zabpehellyel megszórt korongok kerülnek felülre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése