2013. május 6., hétfő

Reteklevél leves

Hozzávalók:

- 2-3 csomó retek szép levele,
- 1 kis fej vöröshagyma,
- 3 dkg vaj,
- 2 gerezd fokhagyma,
- 2 közepes méretű krumpli,
- 7-8 dl alaplé (zöldség-, vagy húsleves),
- cukor (elhagyható),
- só,
- bors,
- citromlé (elhagyható),
- szerecsendió (elhagyható),
- van, aki 1-2 dl tejszínt is tesz bele (elhagyható).



1. A retek leveleit kiválogatjuk, megmossuk. A vöröshagymát apróra, a krumplit kockákra vágjuk.

2. Egy edényben vajat olvasztunk és beleszórjuk az apróra vágott vöröshagymát. Megfonnyasztjuk és hozzáreszeljük a fokhagymát is. Kicsit még kevergetjük, majd hozzáadjuk a retekleveleket, a kockára vágott krumplit. Átforgatjuk és felöntjük az alaplével. Fűszerezzük.

3. Kb. fél óra múlva botmixerrel pürésítjük a levest, majd hozzáöntjük a tejszínt (ha teszünk bele, én kihagytam).

4. Tálalhatjuk grissinivel, krumpli chipsszel, szalonna chipsszel. Én most a kenyértésztából elvettem egy kis adagot és abból sütöttem grissini-szerű rudakat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése