2013. június 11., kedd

Cseresznyelekvár

Korai, sötét színű, nem ropogós, apró szemű cseresznyét kaptam a szomszédtól. Finom édes gyümölcs. Nagyon érett volt már, egy kosárnyit nem ettünk volna meg 1-2 nap alatt, így gondoltam, akkor kipróbálom, milyen lekvár lesz belőle. Nagyon jól sikerült, jövőre is készítek.


Hozzávalók:

- cseresznye (talán szomolyai),
- 1-2 alma hámozva.

1. Mindig cukor és tartósítószer nélkül főzök be, így most is csak a gyümölcs került a lekvárba. A cseresznyét kimagoztam, tiszta edénybe tettem, kicsit összenyomkodtam a kezemmel és feltettem főni. Addig főztem, míg kezdett kicsit szétesni. Közben reszeltem bele egy hámozott almát is, hogy sűrítsen a lekváron (természetes pektin). Frissítés: újabban már nem teszek bele almát, magától besűrűsödik.

2. Botmixerrel rusztikusra kevertem a lekvárt (újabban csak krumplitörővel áttöröm kicsit), majd kicsit főztem még, amíg a kívánt állagot el nem értem (nekem sűrű, kenyérre jól kenhető, darabos lekvárom lett). Forrón tiszta üvegekbe merjük a lekvárokat, rácsavarjuk az üveg fedelét, fél percre fejre állítjuk az üvegeket és száraz dunsztba tesszük, azaz jól bebugyoláljuk plédekkel, nagykabátokkal, kinek mi vált be. 2-3 nap után mehetnek az üvegek a kamrába.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése