2013. június 11., kedd

Halburger

Nem szeretem a halat, viszont elhatároztam, mégis megpróbálkozom vele, hátha megszeretem. Közben arra is rájöttem, azért nem szeretem a halat, mert unom azt a három elkészítési módot, amit hagyományosan kínálni szokás: halászlé, rácponty, rántott vagy paprikás-lisztes hal. A Vidék Íze májusi számában szerepelt egy halburger recept és a képet nézegetve nagyon megkívántam. Sok receptet átnéztem az interneten is és végül ez lett a mi verziónk. A zsemlét én sütöttem. A receptje itt található. A ketchup is saját készítés.




Hozzávalók kb. 8 kicsi, 4 normál méretű húspogácsához:

- 1 közepes ponty filézve,
- 1 tojás (korábban tettem bele, most már nem, mert lányom tojásallergiás),
- 1 evőkanál aprított petrezselyem,
- 1 maréknyi zsemlemorzsa,
- 1 kiskanál só,
- 1 kiskanál citrombors,
- 1 csipet feketebors,
- 1 kiskanál borsikafű,
- 1 kiskanál rozmaring,
- 1 kiskanál bazsalikom,
- 1 gerezd fokhagyma,
- 1 fej vöröshagyma

Elkészítés: 

1. A hal mindkét oldalát pár perc alatt elősütjük.

2. A hagymákat felaprítjuk és a petrezselyem kivételével minden hozzávalóval együtt egy edénybe tesszük. Botmixerrel pürésítjük, de nem kell pépesre keverni, csak rusztikusra, hogy maradjanak benne haldarabok. Ha kész, beleszórjuk az apróra vágott petrezselymet is.

3. Grillen vagy, ahogy nekem ilyen nincs, serpenyőben kevés zsiradékon megsütjük a húspogácsákat.

4. Ízlés szerint zöldségekkel, ketchuppal, mustárral tálaljuk a zsemlébe töltve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése