2013. június 11., kedd

Kapros kenyérkék (dübbencs jellegű)

Kenyeret sütöttem egyik nap és gondoltam, mi lenne, ha a tészta egy részét elvenném, megkenném kacsazsírral és kaporral, majd így kisütném. Elsőre nem volt rossz, sőt, de mivel most nem volt időm hajtogatni és a sütésre sem tudtam kellően odafigyelni, nem nőttek meg olyan nagyra a sütemények, ahogy azt elképzeltem. Máskor is készítek ilyet, esetleg úgy, hogy nem sok kicsit, hanem egy nagy, kalács formájú tésztát készítek belőle.


A kenyértésztát kinyújtottam, megkentem olvasztott kacsazsírral kevert kaporral, hajtogattam jobbról balra, majd balról jobbra, aztán fentről le és lentről fel. 20 percet hagytam állni és megismételtem a nyújtást, kenést, hajtogatást, majd megint állt a tészta és harmadszor is megkentem, majd kicsit állni hagytam. Ezután kinyújtottam, négyzetekre vágtam és feltekertem külön-külön a négyzeteket. Forró sütőben sütjük. Itt rontottam el, mert egyrészt nem kell letakarni, mint a kenyeret, másrészt jó forró sütőben kell kezdeni a sütést és később mérsékelni a hőt. Ezt még ki kell tapasztalnom, de amint ez meglesz, leírom ide is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése