2013. július 18., csütörtök

Almalekvár

Az idén almából is nagy a termés otthon, anyuéknál. Nem győzzük enni. Gondoltam, ne hagyjuk kárba veszni a gyümölcsöt, készítek belőle lekvárt.

Hozzávalók:
- alma,
- fahéj,
- kevés citromlé,
- kevés méz.

1. Az almát meghámoztam, kisebb kockákra vágtam. Nem reszeltem, mert azt szerettem volna elérni, hogy egy kicsit darabos legyen a lekvár. Feltettem főni.

2. Reszeltem az almához néhány almát, héjastól, hogy sűrítsen a lekváron (lehet, hogy enélkül is sűrű lett volna).

3. Kevés citromlével meglocsoltam az almát és addig főztem (először fedő nélkül, majd a végén, hogy hamarabb puhuljon, fedéllel), amíg teljesen puhára főttek a kis almadarabok és az állaga is olyan lett, amilyen nekem tetszett: sűrű, pici, szétfőtt almadarabokkal.

4. Főzés közben kevés fahéjjal ízesítettem, majd a végén egy evőkanál mézet is belekevertem.

5. Tiszta üvegekbe töltöttem a lekvárt és száraz dunsztba tettem néhány napra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése