2013. július 22., hétfő

Lisztmentes (paleo) Sacher torta

Pocak Panna receptje alapján készítettem ezt a tortát (kicsit alakítottam rajta a saját ízlésemnek megfelelően). Finom sütemény és tényleg ropog a csokimáz. Sőt. Maradt egy kis máz, amit már nem kentem a tortára. Kidobni nem akartam, de azonnal megenni sem. Sütőpapírra folyattam, szép vékonyra eligazítottam és betettem a hűtőbe. Mindketten rájártunk arra a kis darab csokira.



Hozzávalók a tésztához (18 cm-es forma):
- 8 dkg méz (frissítés: ma már jóval kevesebbet tennék bele, nem igénylünk ilyen erős édesítést!),
- 4 dkg kakaópor,
- 5 dkg kókuszolaj,
- 15 dkg mandula darálva,
- 3 tojás,
- fél teáskanál szódabikarbóna,
- egy rúd vanília vagy egy kiskanál vaníliaesszencia,
- 10 dkg sárgabarack.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 23 dkg sárgabarack mag nélkül.

Hozzávalók a csokimázhoz:
- 5 dkg kókuszolaj,
- 5 dkg kakaópor,
- 4 dkg méz.

1. A tésztát készítjük el először. Ehhez a barackot mixerben pürésítjük (teljesen vagy darabosra hagyva). A darált mandulát összekeverjük a kakaóporral és a szódabikarbónával.

2. Minden folyékony hozzávalót jól összekeverünk, majd hozzáadjuk a száraz hozzávalókat. Az egészet jól kikeverjük, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, majd 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Ekkor mérsékeljük a hőt 175 fokra. Tűpróbáig sütjük, majd kihűtjük.

3. A baracktöltelékhez a barackot kimagozzuk és botmixerrel pürésítjük.

4. A tortát kettévágjuk, megtöltjük a turmixolt barack kétharmadával, a maradékot pedig a tetejére kenjük. Az eredeti recept szerint kevesebb barackot kell felhasználni és csak a torta tetejét kell vele megkenni.

5. A csokimázhoz a kókuszolajat és a mézet megolvasztjuk és csomómentesre keverjük a kakaóporral. Ráöntjük a torta közepére, szépen eligazgatjuk, az oldalát is megkenjük és tálalásig hűtőben tartjuk. A kókuszolaj 20 fok felett olvad, ezért érdemes csak közvetlenül fogyasztás előtt kivenni a tortát a hűtőből. Előfordulhat, nagy melegben, hogy nem tudjuk rákenni a csokimázat a tortára. Ilyenkor tegyük be kicsit a mázat a hűtőbe, majd próbálkozzunk tovább a torta bevonásával. Nekem elsőre sikerült bekennem a tortát, nagyon sűrű, jól kezelhető volt a csokimázam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése