2013. július 26., péntek

Rakott cukkini (gluténmentes)

Limaránál láttam meg ezt a gluténmentes rakott cukkini receptet (nála lasagne néven szerepel), amit kicsit leegyszerűsítettem, mert most csak egy két személyes adagot készítettem, nem volt kedvem sokat dolgozni az étellel. 


Hozzávalók 2 főre:

- 2-3 kisebb cukkini vagy egy nagyobb,
- 30 dkg darált hús,
- 1 fej hagyma,
- 1 gerezd fokhagyma,
- kb. fél üveg házi paradicsomlé (7 dl-es üveg, a paradicsomlé jó sűrű),
- só,
- bors,
- oregánó,
- bazsalikom,
- 8-10 dkg sajt,
- 2-3 dl tejföl,
- 1-2 tojás,
- zsiradék.

1. Az apróra vágott vöröshagymát zsiradékon megpároljuk, majd rátesszük a darált húst. Kevergetjük, míg fehér színe lesz a húsnak, majd hozzáadjuk a reszelt fokhagymát és felöntjük a paradicsomlével. Fűszerezzük, sózzuk. Ha friss zöldfűszereket használunk, akkor azokat a végén adjuk csak hozzá. Készre és sűrűre főzzük.

2. A cukkinik végeit levágjuk. Ha zsenge a cukkini, maradhat a héja, ellenkező esetben meghámozzuk. Krumplipucolóval hosszanti irányban csíkokat vágunk a cukkiniből, körbe-körbe. A végén csak a magháza marad. Azt nem használjuk fel.

3. A cukkinicsíkokat besózzuk és, míg fő a hús, állni hagyjuk, majd óvatosan kinyomkodjuk a levét.

4. Egy tál aljába teszünk egy sor cukkinit, úgy, hogy legalább félig takarják egymást, rá egy kis paradicsomos-húsos szószt öntünk, kevés reszelt sajtot teszünk rá és ismét cukkinicsíkok következnek. Így folytatjuk a sort, míg el nem fogy az összes hozzávaló. A tetejére cukkini kerül.

5. A tejfölt összekeverjük a tojással, reszelt sajttal és az egészet a cukkini tetejére öntjük, elsimítjuk. 180-200 fokos sütőben megsütjük.

Limara készített egy sajtmártást is, amit a rétegek között osztott el (én ezt pótoltam valamelyest azzal, hogy reszelt sajtot szórtam minden húsrétegre). A sajtszószhoz (arányosítva az én kis adag ételemhez) 1 evőkanál vajat olvasztott, majd 1 evőkanál lisztet adott hozzá, felöntötte másfél dl húslevessel és tejjel. Állandó keverés mellett besűrítette, végül reszelt sajtot kevert még bele.

A húsraguhoz egy répát, egy zöldpaprikát és egy kis darab zellert is főzött. Paradicsomlé helyett pedig friss paradicsomot használt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése