2013. október 8., kedd

Almás krémes

Még a nyáron sütöttem ezt a süteményt, amikor vendégek jöttek hozzánk. Yasmine receptjét vettem kölcsön, de én a tetejére nem porcukrot szórtam, hanem csokimázzal vontam be (szerintem sokkal finomabb lett tőle a süti). Másrészt, attól félve, hogy nem puhul meg a sütemény, kentem a lapokra egy kis házi sárgabarack lekvárt is, de ez nem lett volna szükséges, mert így meg kissé túlpuhult a sütemény. Ettől függetlenül szerintem nagyon finom, puha, krémes sütemény. 

Hozzávalók: 

Tésztához:
- 50 dkg liszt,
- 20 dkg vaj vagy 15 dkg zsír, 
- 15 dkg porcukor (nálam kevesebb), 
- 1 csomag sütőpor,
- vaníliaesszencia (vagy egy csomag vaníliás cukor), 
- 2 tojás sárgája, 
- kb. 2 evőkanál tejföl. 

Almás töltelékhez: 
- 1,5 kg alma,
- 10 dkg porcukor (nálam kevesebb),
- fahéj ízlés szerint (nálam egy teáskanál). 

A vaníliakrémhez: 
- 2 egész tojás, 
- 3,5 dl tej,
- 2 evőkanál cukor,
- 2 evőkanál liszt, 
- vaníliaesszencia vagy egy csomag vaníliás cukor, 
- 15 dkg vaj, 
- 15 dkg porcukor (nálam kevesebb). 

1. A tészta hozzávalóiból gyorsan rugalmas tésztát gyúrunk és folpackba csomagolva néhány órát pihentetjük a hűtőben. (Célszerű először a száraz hozzávalókat összekeverni, majd a vajjal elmorzsolni és utána a többi hozzávalót hozzáadni. Tejfölből annyit, amennyivel megfelelő állagú tésztát kapunk.)

2. Az almát meghámozzuk, lereszeljük és ízlés szerinti cukorral, fahéjjal megpároljuk. Ha sok leve lenne és nem tudjuk elfőzni, akkor a levet leöntjük róla. 

3. A vaníliás krémhez a tojásokat elkeverjük a vaníliaesszenciával vagy a vaníliás cukorral, kevés porcukorral, liszttel, végül a tejet is hozzáöntjük. Ügyeljünk, ne legyen csomós. Kis lángon sűrűre főzzük. Kihűtjük.

4. A tésztából három gombócot készítünk, kinyújtjuk és 180 fokon, gáztepsi hátulján kisütjük (27X38 cm). Egy lap kb. 10-15 perc alatt sül meg, de ez sütőfüggő. Vigyázzunk, ne süssük túl, maradjon halvány színű a tészta. 

5. A vajat a maradék porcukorral habosra keverjük és a kihűlt vaníliás péphez adjuk. Kihabosítjuk. 

6. Amikor minden krém, tészta kihűlt, összeállítjuk a süteményt: alulra lap, rá az almatöltelék, lap, vaníliakrém, végül lap következik. Lenyomkodjuk, esetleg kis nehezéket is tehetünk a tetejére. Másnapig hűtőben tároljuk. Tetejét megszórhatjuk porcukorral vagy bevonhatjuk csokimázzal. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése