2013. október 29., kedd

Gombás-borsós pite (quiche)

Elfogyott a kenyér, elfelejtettem a kovászt bekeverni, így ki kellett találnom valamit vacsorára. Babette-nél olvastam ezt a jó kis sós pite receptet. Először féltem, a borsó és a gomba illik-e egymáshoz, de tényleg finom lesz a végeredmény. Az eredeti recept szerint vajas leveles tésztát kell használni, én azonban a már megszokott pite tésztámat készítettem el hozzá, teljes kiőrlésű lisztből. A tölteléken is módosítottam egy picit.



Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg liszt,
- 10 dkg vaj vagy zsír,
- 1 tojás,
- só,
- víz, ha szükséges,

 a töltelékhez:

- 20-30 dkg gomba (nálam üveges gomba),
- 2 dkg vaj,
- 1 kis fej vöröshagyma,
- só,
- bors,
- 2,5 dl tejszín,
- 10 dkg fagyasztott borsó,
- 1 tojás,
- egy-két szelet füstölt tarja apróra vágva,
- 5-10 dkg reszelt sajt.

Elkészítés:

1. A tésztát összegyúrjuk és fóliába csomagolva néhány órát pihentetjük a hűtőben.

2. Addig elkészítjük a tölteléket. A vajat megolvasztjuk, majd az apróra vágott vöröshagymát megpároljuk rajta.

3. Hozzáadjuk a gombát, a borsót, fűszerezzük és puhára pároljuk, sütjük.

4. Ha kész, mehet bele a tejszín, a tarja és a reszelt sajt. Én még egy felvert egész tojást is belekevertem, hogy kicsit sűrítsem a tölteléket.

5. A tésztát kinyújtjuk, piteformába nyomkodjuk. Előmelegített sütőben, 180 fokon, kicsit elősütjük a tésztát (addig szoktam sütni, míg a tészta teteje kissé megkeményedik).

6. Ezután ráhalmozzuk a tölteléket. és készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése