2013. október 7., hétfő

Ír gombócleves

Nagyszerű leves. Még sokszor elkészítem, az biztos. Nagyon jól esett mindhármónknak. A receptet Mohánál találtam. Kiadós, laktató leves, utána már csak maximum egy kis desszert kívánkozik.

Hozzávalók a leveshez:

- 50 dkg hús (nálam régen disznóhús, mostanában kecskehús),
- 1 nagy fej vöröshagyma,
- 5 dkg vaj,
- 40 dkg brokkoli,
- 1 teáskanál pirospaprika,
- só,
- bors,
- szerecsendió,
- 3-4 babérlevél,
- 2,5 dl tejszín,
- 1 citrom leve--->nálam csak fél citrom leve,
- 3 evőkanál ír whiskey (én ezt kihagytam),
- petrezselyemzöld.

Hozzávalók a gombóchoz:

- 30 dkg krumpli főzve, áttörve, kihűtve,
- 1 tojás (nem teszek bele tojást)
- 8-10 dkg liszt, vagy amennyit a tészta igényel,
- só,
- bors.

1. A hagymát apróra vágjuk, majd vajon üvegesre pároljuk. A húst apró kockákra vágjuk és a dinsztelt hagymára szórjuk. Elkeverjük, fűszerezzük és felöntjük 3 liter vízzel. Lassú tűzön addig főzzük, míg a hús megpuhul (nekem kb. másfél óra kellett).

2. A gombóc hozzávalóit összegyúrjuk és diónyi gömböket formálunk. Én tojást nem teszek bele és a lisztet sem mérem ki. annyi lisztet teszek a krumplihoz, amennyit igényel, hogy a megfőtt gombóc ne legyen se túl lágy, se kemény.

3. Amikor a hús megpuhult, beletesszük a brokkolit a levesbe, majd, mikor már majdnem kész a brokkoli, akkor a gombócokat is (az eredeti recept szerint egyszerre megy a levesbe a gombóc és a brokkoli, de nálunk nem szeretik a gyerekek a roppanósra főzött zöldségeket). Én ekkor csavartam a levesbe némi citromlevet.

4. Amikor a gombócok megfőttek, azaz feljönnek a leves tetejére (nagyon gyorsan megfőnek), hozzáöntjük a tejszínt és a whiskey-t is. Egyet forralunk rajta, elzárjuk a tüzet és beleszórjuk az apróra vágott petrezselyemzöldet. Én nem tettem bele egy citrom levét, ezért tálaláskor mindenki maga savanyította a saját levesét, amennyiben ezt igényelte.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése