2013. október 8., kedd

Pehelykönnyű krumplis pogácsa

Gabriellánál találtam ezt a remek pogácsa receptet. Tényleg nagyon finom és puha kis sós sütemény.





Hozzávalók:

- 40 dkg liszt,
- 2,5 dkg élesztő,
- kb. 0,5-1 dl tej, vagy, amennyit a tészta igényel,
- só--->eredeti recept szerint 2 csapott teáskanál, de mivel többen panaszkodtak, hogy nem lett elég sós a pogácsa, én is többet tettem bele, 3 bő teáskanálnyit, ami kb. egy jó evőkanál sónak felel meg.
- egy csipet cukor,
- 3 közepes krumpli (főzve, pucolás nélkül nekem ez 35 dkg volt),
- 1 tojássárgája (én nem teszek bele),
- 12 dkg puha zsír (vagy 15 dkg puha vaj).

A tetejére:

- 1 tojás sárgája,
- 1 evőkanál tej.

1. A krumplit héjában megfőzzük, majd meghámozzuk, krumplinyomóval áttörjük és kihűtjük. (Én előző nap megfőztem a krumplit.)

2. Az élesztőt egy kis langyos tejben feloldjuk, megszórjuk egy csipet cukorral és felfuttatjuk.

3. Egy tálba szórjuk a lisztet, hozzákeverjük a sót, mélyedést készítünk a közepébe és beleöntjük a felfuttatott élesztőt, a tojássárgát, a zsírt, a krumplit és annyi tejjel bedagasztjuk a tésztát, amivel lágy, jól nyújtható, de nem ragacsos tésztát kapunk. (Ha szükséges, tegyünk hozzá még lisztet.) Letakarva duplájára kelesztjük.

4. Amikor megkelt a tészta, kinyújtjuk, majd félbe hajtjuk. Ezután két oldalról középre hajtjuk mindkét oldalról és az egészet összecsukjuk, mint egy könyvet. Jó ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát (másfél-két cm). Megrácsozzuk a tetejét, majd kiszaggatjuk tetszőleges méretű kiszúróval, de akár készíthetünk téglalap vagy négyzet alakú pogácsákat is, így nem kell bajlódni a szabáshulladékkal.

5. Sütőpapírral bélelt (vagy zsírozott, lisztezett) tepsire helyezzük a pogácsákat, megkenjük a tetejüket a tojássárgával kevert tejjel és 200 fokon készre sütjük (annyit pihentettem a tésztát a tepsin, míg a sütő bemelegedett). Mivel lányom tojásérzékeny, én egyszerűen csak tejjel kenem le.


4 megjegyzés:

  1. Én is süttem meg már sokszor nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is nagy kedvenc ez a pogácsa. Ha nem kelt tésztás pogácsát készítek, akkor túrós pogácsát sütök, ha meg kicsit egészségesebbet, akkor a hajdinásat. :)

      Törlés
  2. Köszönöm a receptet. Most már az én gyermekeim is elmondhatják hogy az anyukájuk tud pogácsát sütni, méghozzá isteni finomat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök a sikerednek, gratulálok és köszönöm, hogy írtál! Jó egészséget és még sok finom házi ételt kívánok az egész családnak!🙂

      Törlés