2013. december 6., péntek

Puha mézes puszedli

Bilonka mézes puszedli receptje alapján sütöttem ezt a süteményt. Fél adagot gyúrtam be, de ide a teljes adag hozzávalóit írom le. A cukrot elhagytam (így a méz mennyiségét emeltem 3-4 dkg-mal) és a liszt egy részét teljes kiőrlésű rozslisztre cseréltem.

Hozzávalók: 

- 3 tojás sárgája,
- 1 egész tojás,
- 3 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék,
- 4 evőkanál tejföl,
- 25 dkg méz,
- 5 dkg zsír (vagy 8 dkg vaj),
- 60 dkg liszt (lehet valamennyi rozs vagy teljes kiőrlésű is),
- 2 teáskanál szódabikarbóna.



Elkészítés: 

1. A mézet és a zsírt összeolvasztjuk egy edényben, lassú tűzön.

2. A tojásokat, a tejfölt és a fűszereket összekeverjük.

3. A lisztet alaposan elkeverjük a szódabikarbónával.

4. A liszthez öntjük a felmelegített mézes zsírt, elkeverjük, majd mehet bele a tojásos keverék is. Jól összedolgozzuk, majd fóliába csomagolva egy éjszakát hűtőben pihentetjük a tésztát.

5. Másnap vizes kézzel főtt tojássárga (kisebb dió) nagyságú gömböket formázunk a tésztából (esetleg meg is tölthetjük a gömböket dióval, szilvalekvárral stb.). Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a puszedliket (egymástól távol, nehogy összesüljenek).

6. 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt megsütjük. Ha kihűlt, bevonjuk cukormázzal vagy csokival, tehetünk rá diógerezdeket is vagy nem teszünk rá semmit, mert önmagában is finom (főleg, ha töltöttük is valamivel).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése