2014. január 15., szerda

Ketchup (fűszeres paradicsomszósz) házilag, tartósítószer nélkül

2 éve már készítettem ketchupot, de sajnos annak a receptjét nem találtam sehol, így most egy olyan ketchupot főztem, amit az interneten fellelhető receptekből gyúrtam össze. Ezúttal könnyű dolgom volt, mert nyáron már megfőztem a kertben leszedett paradicsomból a sűrű paradicsomlevet, így csak fel kellett tennem a tűzre, fűszerezni és türelmesen főzni.

Hozzávalók: 
- 4 liter sűrű paradicsomlé (vagy friss paradicsom, amit főzünk, passzírozunk és azt főzzük tovább ketchupnak),
- 4 fej vöröshagyma,
- zeller (4 kisebb zellerszár, vagy metélőzellerből 12-14 szál),
- 5-6 darabra fahéj,
- 8-10 szegfűszeg,
- 4 db szegfűbors,
- 3 babérlevél,
- 1 teáskanál bors,
- 0,5-1 dl ecet (almaecet, 10 %-os ecet), elmaradhat, újabban nem teszek bele,
- 80 dkg alma,
- só,
- cukor, de ez elhagyható, én nem tettem bele.

Van, aki tesz bele csipet gyömbért, 50 dkg sárgarépát, 2 evőkanál mustárt, 6 gerezd fokhagymát, bazsalikomot, balzsamecetet stb.

Elkészítés: 

1. A paradicsomlevet feltesszük főni a fűszerekkel (a darabos fűszereket teatojásba érdemes tenni) és a hámozott, darabolt almával. Lassú tűzön főzzük néhány órán át.

2. A végén öntjük hozzá az ecetet, ízesítjük sóval és ízlés szerint cukorral.

3. Amikor elkészült, botmixerrel jól átkeverjük, ezzel még krémesebb lesz a paradicsomszósz.

4. Forrón kisebb üvegekbe töltjük és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni (2 nap).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése