2014. március 22., szombat

Lisztmentes bejgli

Csipetfalatnál találtam ezt a paleo bejgli receptet. Nem étkezem paleo elvek szerint, csak a szénhidrátbevitelre kell figyelnem, ezért fogott meg ez a sütemény. Könnyen át lehet alakítani paleo süteményre a receptet, ha vaj és tej helyett kókuszvajat és vizet vagy más növényi tejet használunk. A sütemény íze nem rossz, sőt, eteti magát. A tésztája omlós, kihűlés után könnyen szeletelhető. Tölthetjük mákkal, dióval vagy akár gesztenyével is. Nekem egy kb. 32 cm hosszú rúd jött ki ebből a tésztából. Jó sok töltelékkel készítettem, így meg is repedt a tészta, de ez nem zavart senkit. A rengeteg töltelék miatt a csigavonal sem érvényesül, de ez sem rontott a sütemény ízén.



Hozzávalók a tésztához: 

- 20 dkg mandulaliszt (én ledaráltam 20 dkg mandulát),
- 3 dkg xukor,
- 5 dkg vaj (eredeti recept szerint 9 dkg kókuszvaj),
- egy csipet szódabikarbóna,
- egy tojás a tésztába,
- egy tojás a lekenéshez.

Hozzávalók a töltelékhez: 

- eredetileg 15 dkg darált mák, de én tettem bele 20-22 dkg mákot, mert nem zavar, ha kireped a tészta a sok töltelék miatt,
- xukor ízlés szerint,
- kevés mazsola,
- reszelt citromhéj,
- kb. 2 dl tej (vagy víz vagy növényi tej),
- lehet tenni bele egy fél teáskanál fahéjat, vaníliaesszenciát, de nálam ezek most kimaradtak.

Elkészítés: 

1. A tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrjuk és hideg helyre tesszük, hogy kicsit keményedjen a tészta.

2. A töltelékhez a tejet felforraljuk, beleborítjuk a darált mákot, kicsit főzzük, majd mehet bele a xukor, a mazsola, a fahéj, a reszelt citromhéj és a vaníliaesszencia. Kihűtjük.

3. Sütőpapíron kinyújtjuk a tésztát (alul fülöl legyen sütőpapír, különben a nyújtófára ragad a tészta). Rákenjük a tölteléket és feltekerjük. Megkenjük felvert tojással. Kicsit megszurkáljuk (bár, mivel én jó sok tölteléket tettem bele, ettől függetlenül is megrepedt). Itt most eltekintettem a hagyományos bejglinél szokásos kenegetés macerájától. Valószínűleg ezzel a tésztával amúgy sem lenne olyan szép márványmintás a bejgli.

4. 180 fokos sütőben 25-30 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése