2014. március 22., szombat

Mézes-mustáros gyökérzöldségek sütve

Hugh Fearnley- Whittingstall River Cottage minden napra című könyvéből van ez a recept. Még sok zöldségünk maradt a tavalyi termésből, ami szépen eláll a pincénkben, de lassan fogy, mert jó volt a termés és sok zöldséget sikerült elraktároznunk. Gondoltam itt az ideje végre kipróbálni ezt a receptet, legalább eszünk sok zöldséget. Sült csülökkel ettük, nagyon finom volt.


Hozzávalók: 
- 1-1,5 kg gyökérzöldség (nálam sárgarépa, pasztinák, fehérrépa/zöldség, de mehet bele karórépa és egyéb répafélék),
- 2-3 evőkanál magos mustár (nekem most az nem volt, mag nélkülit használtam),
- 2-3 evőkanál folyós méz,
- 2-3 ág friss rozmaring,
- kb. 1 dl olaj,
- só,
- bors.

Elkészítés: 

1. A zöldségeket megpucoljuk, feldaraboljuk. Én hosszúkás, viszonylag vékony csíkokra vágtam.

2. A mézet, a mustárt, az olajat, a sót, borsot összekeverjük.

3. Egy nagy tepsiben szétterítjük a feldarabolt zöldségeket, ráöntjük a mézes-mustáros öntetet, jól elkeverjük, megszórjuk az egészet friss rozmaringgal.

4. 180 fokos sütőben, lefedve, majdnem készre sütjük a zöldségeket, majd a fedőt levéve 200 fokon addig sütjük, hogy kicsit piruljon, karamellizálódjon a zöldség itt-ott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése