2014. június 22., vasárnap

Karalábé bazsalikomos mártással (nyers)

Gittánál láttam meg ezt a receptet. Megtetszett, pedig nem vagyok nyers evő és kételkedtem, hogy ez az étel finom lehet. Azért mégis kipróbáltam (mert kíváncsi típus vagyok) és nagyon meglepődtem, mert tényleg finom. Máskor is elkészítem.

Hozzávalók: 

- 1 közepes, zsenge karalábé,
- egy-két marék dió (amit áztassunk be egy éjszakára, majd az áztatóvizet öntsük ki),
- egy marék mazsola,
- kevés víz (ízlés szerint, 1-2 dl),
- só,
- egy teáskanál olaszos fűszerkeverék (én csak oregánót használtam),
- egy csokor bazsalikom,
- fél citrom leve,
- egy gerezd fokhagyma.


Elkészítés: 

1. A karalábét apró kockára vágjuk, majd meglocsoljuk citromlével.

2. A diót a fűszerekkel, sóval és a vízzel krémesre turmixoljuk. (Lehet erőteljesen fűszerezni.)

3. Tálaláskor megszórjuk a karalábét mazsolával és elkeverjük a diós öntettel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése