2014. július 6., vasárnap

Fokhagymás párolt mángold

Egyik hétvégén sült csirkét készítettem, amihez fokhagymás mángoldot ettünk. Gyors és egészséges köret (na, meg laktató is). A receptet Lilafügénél találtam, aki azt írja, hogy ez az étel délszláv országokban szinte mindennapos. Sok fokhagymával fogyasztják és gyakran főtt krumplival keverik össze.






Hozzávalók: 

- 1 kg mángold,
- 10 gerezd fokhagyma,
- 8 evőkanál olívaolaj (én kevesebbet használtam),
- só,
- bors,
- fél szerecsendió lereszelve (opcionális),
- főtt krumpli (opcionális).

Elkészítés: 

1. A mángoldot megmossuk, majd a leveleket összedaraboljuk. (Ha nagyok már, én a közepét, a szárát kitépem, ahogy a sóskánál is szokás.)

2. Olívaolajat melegítünk, rádobjuk a reszelt vagy nagyon kicsi darabokra vágott fokhagymát. Nem kell megpirítani, éppen csak kezdjen illatozni.

3. Ekkor mehet rá a mángold Sózzuk borsozzuk, szerecsendióval megszórjuk. 6-8 perc alatt kész. Ekkor vagy önmagában vagy krumplival összekeverve kínáljuk sült húsok, grillezett halak mellé. Lilafüge tálalás előtt még megöntözi olívaolajjal a kész mángoldot, de én ezt kihagytam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése