2014. szeptember 22., hétfő

Császármorzsa kölesből

Flat-catnél találtam a receptet néhány éve. Már sokszor elkészítettem, mert férjem a hagyományos császármorzsánál jobban szereti ezt a változatot. Gergő is szívesen eszi.

Időközben elkészítettem már tojás nélkül is ezt az ételt. A recept ITT található.






Hozzávalók 2 személy részére (én ennek a többszörösét szoktam készíteni):

- 1 dl köles (kb. 6 dkg), alaposan megmosva, többször, váltott vízben,
- 2,5 dl zsíros tej, a lényeg, hogy a tej 2-2,5-szerese legyen a kölesnek (van, hogy tej és víz keverékét használom),
- 2 nagy tojás (nem mindig emelem arányosan a tojás mennyiségét, ha többet készítek),
- 3 dkg vaj,
- cukor, ha valaki igényli,
- tehetünk bele mazsolát is,
- vaníliaőrlemény/vaníliás cukor, vaníliaesszencia, kinek mi van,
- egy evőkanál vaj a sütéshez, de ez elhagyható, én szoktam tenni bele,
- tálaláshoz lekvár.

Elkészítés: 

1. A kölest a vaníliával és a tejjel összekeverjük, felforraljuk, majd kis lángon készre főzzük (kb. 10 perc).

2. Hozzáadjuk a vajat (és a cukrot is), majd lefedjük és állni, hűlni hagyjuk.

3. A tojások sárgáját hozzákeverjük a köleses masszához, végül a tojások keményre vert habját is óvatosan beleforgatjuk.

4. Egy tapadásmentes serpenyőt felforrósítunk (én vajat is tettem bele) és beleöntjük a massza felét. Mérsékelt lángon addig sütjük, míg összeáll, majd egy fakanállal szétszaggatjuk a tésztát és addig forgatjuk, míg morzsás nem lesz (a morzsák mérete ízlés kérdése, férjem az aprót szereti, én meg úgy, ha vannak benne gombócok is :)). A másik felével ugyanígy járunk el. Ha van egy jó nagy edényünk, akkor egyszerre is megsüthetjük. Lekvárral tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése