2014. november 15., szombat

Aranygaluska

Nagyon szeretjük. Horváth Ilona receptje szerint készült a tészta, de az ötletet, hogy egyesével hempergessük meg a korongokat vajban és dióban, Limarától vettem. 



Hozzávalók: 
- 50 dkg liszt,
- 2 dkg élesztő,
- 2 tojássárgája,
- 3 dl tej,
- 6 dkg zsír vagy vaj,
- 3 evőkanál cukor,
- tehetünk bele reszelt citromhéjat is.

A hintéshez: 
- 20 dkg darált dió (nálam jóval több),
- 15 dkg cukor (vagy inkább kevesebb, ha nem szeretjük túl édesen, én ennél sokkal kevesebbet használok),
- 8 dkg vaj.

Elkészítés: 

1. Az élesztőt kevés tejben és egy evőkanál cukorral felfuttatjuk, majd ezzel és a többi hozzávalóval, a zsiradék kivételével elkezdjük dagasztani a tésztát. Mikor jól kidolgoztuk, beleöntjük az olvasztott vajat/zsírt és megint jól kidagasztjuk. Letakarjuk és langyos helyen duplájára kelesztjük.

2. Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát. Kiszaggatjuk pogácsaszaggatóval (a méret ízlés kérdése, én apróbb szaggatóval jobban szeretem).

3. A sütőforma alját kivajazzuk (én most tortaformában sütöttem, de kisebb tepsiben is jó lesz).

4. A kiszaggatott korongokat megkenjük olvasztott vajjal és megforgatjuk a cukros dióban. Így rakjuk le rétegezve a formába. Ne tegyük túl szorosan egymás mellé a korongokat. Ha sok dióval szeretjük, a rétegekre és a tetejére is szórhatunk diót. Konyharuhával letakarjuk és újrakelesztjük (van, aki csak addig keleszti, míg a sütő bemelegszik, van, aki újra duplájára keleszti). 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (kb. 40 perc). Ha nagyon pirul a teteje, takarjuk le alufóliával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése