2014. november 14., péntek

Lencsefasírt mazsolás répasalátával

A  répasaláta receptje Lajos Maritól származik, a lencsefasírté pedig a Szellem a fazékban nevű blogról. A fasírtnál az arányok ízlés kérdése, én most az eredeti receptet írom le ide.



Hozzávalók a fasírthoz 4 személyre:
- 40 dkg lencse,
- só,
- bors,
- 1 teáskanál pirospaprika,
- 1 mokkáskanál őrölt kömény
- 1 mokkáskanál őrölt koriander,
- 1-2 gerezd fokhagyma,
- 1 fej vöröshagyma,
- 2 babérlevél,
- 1 evőkanál búzadara,
- zsemlemorzsa,
- 2 tojás.
- 1 teáskanál olaj,
- zsiradék a sütéshez.

Elkészítés: 

1. A lencsét megmossuk (előzőleg be is áztathatjuk), feltesszük főni a babérlevéllel és a sóval. Én úgy főztem, hogy ne maradjon leve a végén (ha mégis marad, leöntjük a levét).

2. Mikor megfőtt, tálba öntjük, hozzákeverjük az apróra vágott hagymákat, fűszereket. Itt vagy villával rusztikusra törjük a lencsét, vagy (ahogy én) botmixerrel kicsit pürésítjük (úgy, hogy maradjanak benne azért darabok).

3. Beleütjük a tojásokat. belekeverjük az olajat, a búzadarát és jól összedolgozzuk. Ha folyós, akkor zsemlemorzsát adunk hozzá.

4. Fasírtokat formázunk, zsemlemorzsába hempergetjük és bő, forró zsírban kisütjük a fasírtokat. Jó forró zsírban süssük, mert előzőleg úgyis megfőtt a lencse, most csak rá kell pirítani.

Hozzávalók a salátához: 
- 2 evőkanál mazsola,
- 1 piros húsú paprika,
- só,
- bors,
- 1 evőkanál méz (én nem tettem),
- 2-3 gerezd fokhagyma,
- 4 evőkanál olívaolaj,
- 3 nagyobb répa.

Elkészítés: 

1. A citromlevet  oldódásig keverjük a sóval, majd fűszerezzük borssal, elkeverjük benne a reszelt fokhagymát, mézet és az olajat.

2. A paprikát apróra vágjuk, a répát finom lyukú reszelőn lereszeljük.

3. A mazsolát, a répát és a paprikát összekeverjük, ráöntjük az öntetet és kicsit állni hagyjuk, majd fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése