2014. november 15., szombat

Meggyes csokitorta

Már többször megsütöttem ezt a tortát. Egyszerű, nem igényel sok időt és nagyon finom. A receptet Dolce Vita oldalán olvastam évekkel ezelőtt. Én most annyit változtattam az eredeti recepten, hogy egyrészt megnöveltem a tészta mennyiségét, hogy három részre tudjam vágni a piskótát (magasabb tortát szerettem volna készíteni), másrészt a tetejét étcsokival vontam be és nem meggyel díszítettem. Ide most az eredeti receptet írom le.



Hozzávalók a piskótához: 
- 4 tojás,
- 12 dkg cukor,
- 10 dkg liszt,
- 2-3 dkg kakaópor,
- 4 evőkanál víz,
- késhegynyi szódabikarbóna.

Hozzávalók a krémhez: 
- 3 tojás sárgája,
- kevés cukor, ha igényeljük (én kihagytam),
- 15 dkg, legalább 70 %-os étcsoki,
- 5 dl tejszín.

Hozzávalók a töltelékhez, díszítéshez: 
- 40 dkg magozott meggy,
- meggylé,
- zselatin,
- 10 dkg étcsokoládé.

Elkészítés: 

1. A piskótához a tojásokat különválasztjuk. A sárgáját habosra, fehéredésig verjük a cukorral és a vízzel. A fehérjét keményre verjük, majd a sárgáját hozzáöntjük a fehérjehabhoz és óvatosan összeforgatjuk. A száraz hozzávalókat összekeverjük és a tojáshabhoz szitáljuk, óvatosan beleforgatjuk. Sütőpapírral bélelt tortaformában (26-28 cm átmérőjű), 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Ha kihűlt, 2 részre vágjuk. Én most emeltem az adagot és 3 részre vágtam a kész tortalapot.

2. A krémhez a tojások sárgáját fehéredésig keverjük a cukorral. Közben 3 dl tejszínt felteszünk lassú tűzön melegedni. Ebben felolvasztjuk az étcsokit is. Ha felolvadt, akkor lassan, állandó keverés mellett beleöntjük a tojássárgát és folyamatos keverés mellett besűrítjük a krémet.

3. A maradék tejszínt jól behűtjük, majd habbá verjük. A kihűlt csokis krémhez keverjük a felvert tejszínhabot és a kimagozott meggy felét.

4. A piskóta egyik felét belehelyezzük a tortaforma aljába. Megkenjük a krém 2/3-ad részével, majd rátesszük a másik lapot.

5. A torta tetejét és oldalát vékonyan bekenjük a maradék krémmel. A tetejét kirakjuk meggyel, amire ráöntjük a meggyléből főzött zselatint. A tortát egy éjszakára betesszük a hűtőbe.

6. Másnap reszelt csokival betapasztjuk a torta oldalát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése