2015. március 5., csütörtök

Céklás palacsinta

Edó oldalán találtam ezt a receptet. Erősen kételkedtem, hogy ez jó lehet, de nem hagyott nyugodni a dolog. Ki kellett próbálnom. Tényleg nem érezni a cékla ízét, így bátran merem ajánlani bárkinek, aki nem céklarajongó, gyerekeknek meg különösen. Az én válogatós kisfiam csak úgy ette, mintha "sima" palacsintát majszolt volna. Még akár gyerekbulira is ajánlom, a színe miatt főleg kislányoknak (édesen is lehet tölteni, de sósan is). A cékla a turmixolás miatt teljesen "eltűnik", nem lesznek cékladarabok a kész palacsintában.



Hozzávalók a tésztához: 
- 10 dkg teljes kiőrlésű liszt,
- 10 dkg fehér liszt,
- 15 dkg nyers cékla,
- 2 dl tej,
- 2 dl víz vagy szóda,
- 1 tojás,
- 2 evőkanál olvasztott zsír vagy olaj,
- csipet só.

Elkészítés: 

1. A céklát meghámozzuk, lereszeljük, majd turmixgépben összeturmixoljuk a tejjel, vízzel, tojással.

2. Egy tálba öntjük, hozzáadjuk a lisztet, sót és az olajat. Csomómentesre kikeverjük. Ha szükséges, lisztet vagy vizet adunk hozzá, ha túl híg vagy túl sűrű. Hagyományos, szokásos módon kisütjük a palacsintákat.

3. Tölthetjük lekvárral, kakaóval, édes túróval vagy bármilyen sós krémsajtos, zöldséges krémmel. Ebben az esetben kínálhatunk még hozzá sok zöldsalátát kevés olajjal, balzsamecettel meglocsolva.

Én egy feta sajtos tölteléket készítettem, amibe tettem feta sajtot, 1-2 gerezd fokhagymát, natúr joghurtot (de tejfölt vagy krémsajtot is lehet), borsot és újhagyma szárát apróra vágva.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése