2015. március 1., vasárnap

Naan kenyér

A receptet a Gránátalma bisztró oldalon találtam és még valamikor novemberben sütöttem meg ezeket a kenyereket, de csak most jutottam el odáig, hogy újra beírogassak pár receptet.

Nekünk nagyon ízlett. Készítettem vastagabbat és vékonyabbat, de férjemnek a vastagabb változat tetszett jobban. Kisebb korongokat sütöttem, így nekem nem négy, hanem több kenyerem lett.

Van fenn a blogon egy élesztőmente lapos kenyér is, mely remek választás, ha valaki nem ehet élesztőt vagy ha nagyon gyorsan kell kenyérfélét készítenünk. A recept itt található a blogon. 



Hozzávalók: 
- 25 dkg liszt,
- 1 teáskanál só,
- 2 evőkanál (görög) joghurt,
- 7 gramm friss élesztő,
- 1,5 teáskanál sütőpor (én ezt kihagyom),
- 150 gramm langyos víz,
- kb. 5 dkg ghí, azaz tisztított vaj vagy sima vaj, de akár lehet olaj vagy zsír is, ha nincs más.

Elkészítés: 

1. A liszt felébe belemorzsoljuk az élesztőt és felöntjük, majd elkeverjük a langyos vízzel. 30 percig állni hagyjuk.

2. Ezután hozzákeverjük a maradék lisztet, a sütőport, a sót és a joghurtot. Simára keverjük és 2-3 evőkanál vajat adunk hozzá. A tészta váljon el a tányér oldalától. (Kissé ragacsos tésztát kapunk.) Kicsit dagasztjuk, majd letakarva állni hagyjuk 15 percet.

3. Jól belisztezett deszkára borítjuk a tésztát. Átgyúrjuk, négyfelé osztjuk (én kisebbeket készítettem, így több részre osztottam). Mindegyiket 3-4 mm vastag, kör alakra nyújtjuk..

4. Egy serpenyőbe 1 teáskanál vajat olvasztunk és az egyik kinyújtott tésztát belerakjuk. A tetejére is kenünk olvasztott vajat.

5. 2-3 percig sütjük, majd megfordítjuk és a másik oldalon is 2 percig sütjük. Tálalásig konyharuhával letakarjuk az elkészült kenyereket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése