2015. március 3., kedd

Zöldborsófőzelék tej-és lisztmentesen

Eddig csak hagyományos módon készítettem a borsófőzeléket, de most szerettem volna Panni és Rocker miatt tejmentesen főzni. Az interneten elvétve találni ilyen receptet, továbbá eszembe jutott, hogy Hugh Fearnley-Whittingstall River Cottage minden napra című könyvében is szerepel egy borsóleves, ami nem tartalmaz zöldségeken kívül semmi egyebet. Ezekből készült el az én főzelékem, ami szerintem van olyan finom, mint a tejes-habart változat.

Hozzávalók: 
- 1 kg zöldborsó,
- 1 fej vöröshagyma
- 1-2 gerezd fokhagyma,
- alaplé vagy zöldséglé vagy víz,
- só,
- jó nagy csokor petrezselyem, ha van (nekem most nem volt sajnos),
- kb. 2-3 dkg zsiradék a hagyma dinszteléséhez.

Elkészítés:

1. A vöröshagymát apróra vágjuk és a zsiradékon, lassú tűzön megpároljuk. Ha kész, az apróra vágott fokhagymát is hozzátesszük, keverünk rajta párat (ekkor beletehetjük a felaprított petrezselymet, ha nem a végén szeretnénk ízesíteni vele) és felöntjük az alaplével, beletesszük a borsót, majd lassú tűzön puhára főzzük. Sózni a végén szoktam.

2. Ha megfőtt a borsó, akkor ízlés szerint, felét vagy harmadát kiszedjük, összeturmixoljuk és visszaöntjük az edénybe. Beleszórjuk az apróra vágott petrezselymet, ha nem a főzés elején tettük bele.  Forralunk rajta egyet és elzárjuk a tüzet.

Kevesebb borsóval krémlevest is készíthetünk, ha az egész edény borsót összeturmixoljuk. Aki szeretné, süthet hozzá szalonnachips-et, önthet bele kevés tejszínt és apróra vágott metélőhagymát, de apróra vágott mentalevéllel kevert joghurttal is ízesíthetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése