2015. május 27., szerda

Krumplis-zöldséges gombóc

Nagyon finom étel, sok zöldséggel. A Nosalty-n találtam. Ezt is átalakítottam itt-ott.



Hozzávalók a gombóchoz:
- 2 nagy krumpli héjában megfőzve (legközelebb többet főzök),
- liszt (nálam csak 17 dkg, eredeti recept szerint 30 dkg),
- 1 tojás,
- só,
- 10 dkg sóska,
- 1-2 répa,

a gombóc tetejére:
- 35 dkg spenót,
- 5 dkg vaj,
- 1-2 gerezd fokhagyma reszelve,
- bazsalikom (én nem tettem),
- bors,
- só,
- sajt (elhagyható),
- 2,5 dl tejszín,
- tej, ha nem elég a tejszín,
- kevés liszt, ha sűrítenénk a szószon.

Elkészítés:

1. A főtt krumplit még melegen krumplinyomóval összetörjük. Ha már kihűlt a krumpli, hozzáadjuk a finomra reszelt répát, a nagyon apróra vágott sóskát, a tojást és a sót. Összedolgozzuk és azonnal ki is főzzük a dió nagyságú gombócokat forró sós vízben. Ha feljöttek a gombócok a víz felszínére, akkor még pár percig főzzük, majd leszűrjük. Én több részletben főztem ki a gombócokat.

2. A szószhoz a spenótot előzőleg leforrázzuk vagy ezt el is hagyhatjuk. Aztán vagy egyben hagyjuk a leveleket vagy ahogy én tettem, aprítjuk. Vajon megpároljuk, majd fűszerezzük és felöntjük tejszínnel. Nekem nem volt elég ez a tejszín, így tettem hozzá kevés tejet is, végül kevés liszttel behabartam és forraltam rajta egyet. Tálaláskor megszórhatjuk reszelt sajttal is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése