2015. május 27., szerda

Lisztmentes diós sütemény

Rozé Kacsa blogján találtam a receptet. Könnyű kis sütemény, eteti magát. Egy gondom volt vele. Mivel csak ritkán használok sütőport, nagyon kiérzem a sütemények ízéből. Ebbe a sütibe egy zacskó sütőpor kellett volna, én egy kiskanállal tettem csak bele, de azt is éreztem. Kicsit száraznak is találtam a tésztát, így ketté vágtam és jó vastagon megkentem házi baracklekvárral. Na, így már tényleg finom volt. Még egy megjegyzés: kis tepsiben sütöttem, de legközelebb közepes méretűben fogom.



Hozzávalók:
- 8 tojás,
- 18 dkg darált dió,
- 6 dkg xukor (eredetileg 18 dkg),
- 1 csomag sütőpor (nálam egy kiskanál, de ezt is megéreztem benne, legközelebb elhagyom),
- 3 púpos teáskanál holland kakaópor,
- a mázhoz: 12 dkg vaj (nálam kevesebb), 3 evőkanál kakaópor, kevés cukor,
- a töltéshez baracklekvár (elmaradhat).

Elkészítés:

1. A tojássárgát fehéredésig verjük a xukorral, majd a fehérjét is kemény habbá verjük.

2. A sárgájához keverjük a diót és a kakaóport.

3. Három részletben adjuk hozzá a felvert fehérjét. Az első adaggal lazítjuk a tésztát, ezt még keverhetjük robotgéppel is. A maradékot már óvatosan dolgozzuk bele.

4. Légkeverésen, 170 fokon vagy normál sütőben 190 fokon készre sütjük (sütőpapírral bélelt vagy zsírozott lisztezett, közepes méretű tepsiben). Rácson hűtjük. Ha szeretnénk, ketté is vághatjuk és megtölthetjük lekvárral.

5. A mázhoz a kakaóport a cukorral összekeverjük és annyi vizet adunk hozzá, amennyivel éppen csak ki lehet keverni (ez kb. egy kiskanálnyi). Lassú tűzön főzzük, de nem forraljuk. Ha elolvadt a cukor, levesszük a tűzről és beleolvasztjuk a vajat. Ezután gyorsan ráöntjük a tészta tetejére. Elsimítjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése