2015. május 5., kedd

Sóskás lepények

Flat-catnél találtam ezt a remek receptet. Gergő, aki nem szereti a zöldségeket, főleg nem a zöld színűeket, ebben a formában csak úgy falta a sóskát. Az eredeti receptet követtem, csak néhány helyen változtattam, de azt jelzem.











Hozzávalók:
- 50 dkg ricotta (én túrót használtam),
- 50 dkg rétesliszt (én kb. 15 dkg réteslisztet és 35 dkg fehér tönkölylisztet tettem bele),
- 20 dkg friss sóska (nem szoktam mérni, van, hogy többet teszek bele),
- 3 dkg élesztő,
- 8 dkg cukor (én kevesebbet tettem),
- egy tojás a kenéshez,
- eper vagy alma vagy banán vagy barnacukor a tetejére (el is maradhat),
- ha nagyon kemény, száraz a tészta (mert a ricotta vagy a túró száraz), akkor szükség lehet egy-két evőkanál tejre, joghurtra vagy tejfölre).

Elkészítés: 

1. A sóskát megmossuk, a vastag szárakat kitépjük, majd nagyon apróra, finomra vágjuk.

2. A lisztet elmorzsoljuk az élesztővel, Hozzáadjuk a cukrot és a ricottát (vagy túrót) és a sóskát. Alaposan összegyúrjuk, kidolgozzuk a tésztát (míg el nem válik a kéztől, edénytől és ruganyos nem lesz).

3. Letakarjuk konyharuhával, duplájára kelesztjük (ez lehet akár 2-3 óra is, mert a túró miatt lassan kelhet, főleg hidegben).

4. A tésztát átgyúrjuk, kinyújtjuk (én kb. ujjnyira-másfél ujjnyira) és a legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük és ismét kelni hagyjuk (kb. fél óra).

5. Sütés előtt kétszer lekenjük felvert tojással a tetejüket. (Tejjel kenem le, mert lányom nem ehet tojást.)

6. Tehetünk cukorba forgatott epret, almát, körtét vagy barnacukrot a tetejére. 180-200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (kb. 20 perc).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése