2015. május 6., szerda

Tökmagos keksz (lisztmentes, paleo)

A 2015 májusi Kifőztük magazinban találtam ezt a remek ropogtatni való kekszet. Már szerepel lisztmentes sós keksz recept a blogon, de ezt is beírom, mert annyira finom.


Hozzávalók: 
- 10 dkg darált mandula,
- 4 dkg sótlan tökmag durvára vágva,
- 2 dkg natúr napraforgómag,
- 2 dkg szezámmag,
- 2 dkg lenmagpehely (nálam lenmag),
- 1 kávéskanál só (én egy kicsit többet tettem bele),
- bors,
- provence-i fűszerkeverék (nekem nincs ilyen, de tettem bele kakukkfű, majoranna, bazsalikom, oregánó, borsikafű és rozmaring keverékéből egy keveset),
- 1 teáskanál folyékony (kókusz)olaj, szerintem ez akár el is maradhat,
- 1 tojás,
- 2-3 evőkanál egész tökmag a tetejére (natúr, sótlan).

Elkészítés: 

1. A hozzávalókat összegyúrjuk.

2. Két sütőpapír között vékonyra nyújtjuk a tésztát (3 mm)

3. A felső papírt levesszük, megszórjuk egész tökmaggal, majd visszatesszük a papírt és nyújtófával belehengereljük a tésztába.

4. Éles késsel tetszés szerint daraboljuk, áthúzzuk sütőpapírostól a tepsire, majd 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (kb. 15-17 perc).

5. Ha kisült, még melegen szétválasztjuk a kekszeket (könnyen szét lehet tördelni a vágások mentén).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése