2015. június 1., hétfő

Indiai csirkecomb naan kenyérrel

Koskacukor blogján találtam a receptet. Nagyon finom lett a csirke. Rocker születésnapjára készült, ez volt az ünnepi vacsora. Sajnos fotózni nem volt időm, csak ennyi tellett tőlem, mert sietni kellett, a gyerekek már igen éhesek voltak. A naan kenyér receptje már fenn van a blogon. 


Hozzávalók a tandoori fűszerkeverékhez: 
- 2-3 chili paprika (most elhagytam a gyerekek miatt),
- 3 evőkanál egész koriander,
- 1 evőkanál egész kömény (eredetileg római kömény, de mi azt nem szeretjük),
- fél evőkanál egész fekete bors,
- fél evőkanál egész szegfűszeg,
- fél evőkanál egész kardamom,
- 1 teáskanál egész görögszéna,
- fél fahéjrúd vagy 1 teáskanál őrölt fahéj,

- 1 teáskanál szárított, őrölt gyömbér,
- 1 teáskanál szárított, őrölt fokhagyma,
- fél teáskanál reszelt szerecsendió,
- fél teáskanál őrölt kurkuma,
- 2 evőkanál fűszerpaprika.

Az első nyolc összetevőt (kivéve a fahéjat, mert, ha őröltet használunk, azt hagyjuk ki) szárazon pirítsuk meg serpenyőben, majd daráljuk meg.

Hozzávalók a Tandoori csirkecombokhoz: 
- 1,5-2 kg csirkecomb (eredetileg a bőrt le kell szedni, de én néhányom rajta hagytam),
- 1 kávéskanál őrölt koriander (eredetileg 1 evőkanál),
- 1 teáskanál cayene bors (eredetileg 2 teáskanál),
- 1 teáskanál kurkuma,
- 2 teáskanál curry,
- 2 teáskanál tandoori masala (azaz a fűszerkeverék, amit fentebb készítettünk el),
- 2 teáskanál őrölt gyömbér,
- 3 gerezd fokhagyma,
- 6 dl joghurt,
- só,
- 4 evőkanál olívaolaj.

Elkészítés: 

1. A fűszereket összekeverjük a joghurttal. A combokat belemártjuk, majd egy edénybe tesszük őket és a maradék joghurtot ráöntjük. Lefedjük és hűtőben egy éjszakát állni hagyjuk.

2. Másnap tepsibe sorakoztatjuk a bepácolt húst. Ráöntjük a joghurtot, meglocsoljuk olajjal.

3. Eredetileg fedő nélkül kell sütni 180 fokos sütőben 45 percig, de nekem így nem vált be, ezért lefedtem. Nekem nem volt elég a 45 perc. A végén fedő nélkül sütöttem még, hogy szép színe legyen. Naan kenyérrel és fokhagymás-joghurtos uborkával ettük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése