2015. június 3., szerda

Indiai zöldborsós burgonya (aloo mutter kicsit átalakítva)

Most érik a zöldborsó. Finom, friss, édes. Este szedtem egy adagot a kertben, azonnal kifejtettem és meg is főztem. Így megmarad az a finom, édeskés, zsenge íze, amilyen csak rögtön szedés után lehet.

Ez egy indiai étel, ami lehet köret vagy főétel is. Mi most fokhagymás csirkemell csíkokkal ettük. Ajánlanak még ízesített joghurtot vagy joghurtos uborkát hozzá.

Az itthon lévő alapanyagok alapján készült az étel. Nem tettem bele pl. paradicsomot, mert még nincs friss paradicsomom. Igaz, láttam néhány receptet, ahol szintén nem használtak paradicsomot.

A múltkori indiai csirke készítése során maradt egy jó adag fűszerkeverékem. Az most éppen kapóra jött. Nagyon finom ebédünk lett. A gyerekek is mind megették.

Legalább 8 receptet átbogarásztam, ide most azt írom le, ahogy én készítettem tegnap este.

Ezt hús nélkül fogyasztottuk:



Ez a régi, 2015-ös változat. Itt csirkével ettük és nagyra hagytam a krumplit:



Hozzávalók: 
- kb. 50 dkg krumpli,
- zöldborsó (nem mértem le, kb. 30 dkg lehetett),
- kb. 1 púpos teáskanál fűszerkeverék, (garam masala vagy más, indiai fűszerkeverék vagy indiai ihletésű fűszerkeverék), vagy ízlés szerinti mennyiségben,
- 1 kiskanál kurkuma,
- 4 gerezd fokhagyma,
- 1 nagy vöröshagyma, aprítva,
- só,
- bors,
- 4 érett paradicsom darabolva, héja leszedve (nem volt, kihagytam a paradicsomot)
- 2 evőkanál olaj, zsír, ki mit használ,
- chili (elhagyható, én a gyerekek miatt nem teszek bele).

Elkészítés: 

1. A krumplit megpucoljuk, félbe, háromba vágjuk. Feltesszük főni. Majdnem készre főzzük, utána kisebb darabokra vágjuk. A főzővizet ne öntsük ki, szükség lesz rá!

2. Egy jó nagy átmérőjű edényben, serpenyőben zsiradékot hevítünk, majd beletesszük az aprított vöröshagymát. Átkeverjük és a krumplival együtt pirítjuk kicsit.

3. Ezután levesszük a tűzről, mehet bele a kurkuma és a fűszerkeverék, meg a fokhagyma (amit előzőleg apróra vágtunk). Öntünk hozzá a krumpli főzővizéből és hozzátesszük a paradicsomot és a borsót is. Mivel nem tettem bele paradicsomot, szórtam még hozzá fűszerpaprikát is, hogy szebb színe legyen. A főzővízből annyit tegyünk hozzá, hogy szaftos legyen (akár több részletben, mert a borsó és a krumpli beszívja a folyadékot). Sokan egész sok lével készítik (szinte mint egy sűrű levest), van, aki kevesebbel (főzelékszerű vagy még annál is kevesebb lével). Nekem a főzelékszerű tetszik a legjobban.

4. Lassú tűzön főzzük, lefedve. Ne főzzük túl. Hamar elkészül, kb. 5-10 perc. Ehetjük magában vagy húsokhoz köretként, kínálhatjuk rizzsel, chatnikkal, joghurttal, de fogyasztják speciális, zsírban sült kenyérfélével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése