2015. június 22., hétfő

Kelt (kőttes) palacsinta

Körülbelül 7 éve ettem kelt palacsintát, pedig sokkal jobban szeretem ezt a fajta palacsintát. Palócprovance receptjét használtam. Gergő falta, Panni nem evett belőle, ő inkább a bundázott cukkinit választotta. 


Hozzávalók: 
- 5 dl tej,
- 3 tojás,
- csipet só,
- 2-3 evőkanál cukor,
- 25 dkg liszt,
- negyed csomag szárított élesztő (én frisset használtam, kb. 1 dkg-ot),
- 2-3 evőkanál zsiradék.

Elkészítés: 

1. Ha szárított élesztőt használunk, akkor egyszerűen csak összekeverjük a hozzávalókat, majd egy órát kelni hagyjuk a tésztát. Friss élesztővel dolgoztam, így én előbb kevés tejben, cukorral keverve felfuttattam azt. Ha túl sűrű a tészta, kevés tejjel hígítjuk.

2. Ha megkelt, kisütjük a palacsintákat. Vastagabbak lesznek, mint az élesztő nélküli változat. Tetszés szerinti töltelékkel kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése