2015. június 1., hétfő

Mentás-zöldborsós kölesfasírt

Zizinél találtam ezt a receptet. Eredetileg egy vegán fasírtról van szó, de mivel Panni még nem eszik lenmagot (chia magom meg nincs), így egy tojást tettem bele kötőanyagnak. Finom, máskor is elkészítem. 


Hozzávalók (kb. 20-25 db fasírthoz):
- 30 dkg köles,
- 20 dkg zöldborsó,
- 2 evőkanál chia mag vagy lenmag vagy 1-2 tojás,
- 3-4 szál újhagyma, aprítva,
- 2 gerezd fokhagyma,aprítva,
- egy csokor petrezselyem,aprítva,
- 4 evőkanál frissen facsart citromlé,
- néhány friss mentalevél, aprítva,
- só,
- bors,
- zsiradék.

Elkészítés: 

1. A kölest megmossuk, majd kétszeres mennyiségű vízben, közepes lángon megfőzzük. Főzés közben sózzuk. Ha kész, kihűtjük.

2. A borsót 2 perc alatt blansírozzuk (forró, lobogó vízbe tesszük, majd 2 perc után kiszedjük és jéghideg vízbe öntjük, majd azonnal leszűrjük).

3. Ha lenmagot vagy chia magot használunk, akkor egy kis tálban, 6-8 percig 6 evőkanál vízben áztatjuk a magokat. Ha tojást teszünk a fasírtba, akkor ez a rész elmarad.

4. A kölest, a borsót és minden egyéb hozzávalót jól összedolgozunk. Fél órát állni hagyjuk a hűtőben. Ezután teniszlabda méretű golyókat formálunk, majd ellapítjuk azokat.

5. Két lehetőségünk van. Süthetjük serpenyőben, kevés zsiradékon. Nekem ez nem vált be, mert nagyon fröcsögött a zsír, így a második lehetőséget választottam, azaz tepsibe sütőpapírt tettem, arra kevés olajat, rá a fasírtgolyókat és a tetejüket is meglocsoltam kevés olajjal. Így sütöttem meg a sütőben 180 fokon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése