2015. június 23., kedd

Vegetáriánus töltött káposzta

Ez a recept is Hugh Fearnley-Whittingstall Veg Every Day! című könyvéből van. Nekem nagyon ízlett. Jó fűszeres, ízletes és ezért illik hozzá a tejföl.


Hozzávalók:
- 12-14 nagy (kel)káposztalevél vagy más zöld levél,
- tejföl a tálaláshoz

Hozzávalók a paradicsomszószhoz:
- 2 evőkanál olívaolaj,
- 2 vöröshagyma,
- 1 babérlevél,
- egy kevés friss kakukkfű, apróra vágva,
- 1 répa, finomra reszelve,
- 1 szárzeller összevágva (én elhagytam),
- 2 gerezd fokhagyma, zúzva,
- 60 dkg friss paradicsom (héja leszedve, húsa darabolva), én helyette sűrű, házi paradicsomlevet használtam, tökéletesen megfelelt, jó sűrű szószt kaptam,
- egy kiskanál cukor (elhagyható),
- só,
- bors.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 12 dkg köles, bulgur, rizs vagy más általunk kedvelt gabona (én kölest használtam),
- 1 evőkanál olívaolaj,
- 1 vöröshagyma,
- 2 gerezd fokhagyma, zúzva,
- 5 dkg mazsola (vagy ribizli, nem tudom a "currant" kifejezés alatt mit ért, én mazsolát tettem bele, illet az ételbe),
- 5 dkg dió, durvára vágva,
- 1 citrom reszelt héja,
- egy csokor friss petrezselyem, aprítva,
- egy csokor friss kapor, aprítva,
- negyed teáskanál szárított chilli pehely (elhagytam),
- 1 nagy tojás (én tojást nem teszek bele, mert Panni tojásérzékeny).

Elkészítés: 

Paradicsomszósz
Melegítsünk olajat egy edényben, majd tegyük bele a vöröshagymát, babérlevelet és kakukkfüvet. Pároljuk üvegesre a hagymát. Ekkor mehet bele a reszelt répa és a darabolt zeller. Alacsony lángon kevergetjük pár percig, majd belereszeljük a fokhagymát. megint keverünk párat és már tehetjük is hozzá a paradicsomot vagy a paradicsomlevet. Sóval, borssal, kevés cukorral ízesítjük, majd kb. negyed óra alatt sűrű mártást főzünk belőle.

Töltelék
1. Szokásos módon megfőzzük az általunk választott gabonát.

2. Olajat melegítünk és a vöröshagymát megpároljuk rajta. A végén mehet bele a fokhagyma is. Ekkor már csak párat keverünk és elzárjuk a gázt.

3. Összekeverjük az előkészített hagymát, a megfőtt gabonát és a töltelék többi hozzávalóját. Fűszerezzünk bátran sóval és borssal is.

Levelek
Vizet forralunk, enyhén sózzuk és 2-3 percig főzzük benne a leveleket. Ezután leszűrjük. Hug ezután még hideg vízbe mártja a főtt leveleket, nekem ehhez este 10 után már nem volt kedvem, siettem.

Összeállítás
1. Minden levélbe teszünk egy adag tölteléket, feltekerjük, oldalát is behajtjuk. Egy tűzálló edénybe sorakoztatjuk (hajtással lefele, hogy ne nyíljon szét). Ha marad még töltelék, akkor gombócokat készítünk belőle és azt is a levelek mellé helyezzük.

2. A paradicsomszószt köré- és rákanalazzuk.

3. Tetejére tejfölt pötyögtetünk. Kicsit megborsozzuk az egészet és 180 fokon 30-35 percig sütjük. Tálaláskor tejfölt kínálunk hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése