2015. július 22., szerda

Cukkinis-túrós pite (édes)

A recept az egyik Rama szakácskönyvben található. Gyors, elronthatatlan és eteti magát. Hívják ezt a a sütit lusta asszony rétesének is, de én ezt az elnevezést nem szeretem, mert szerintem nem hasonlít a rétesre. Egyébként egy nagyon finom süteményről van szó, amit gyorsan össze lehet dobni, akár gyerekek is elkészíthetik szülői felügyelet mellett. 





Hozzávalók egy kis tepsihez (az eredeti recept ennek a dupláját írja, azt nagy vagy közepes tepsiben kell sütni, az én felezett adagomat egy kisebb tepsiben):
- 15 dkg liszt,
- cukor ízlés szerint (eredeti recept szerint 12 dkg, nálam 6-8 dkg),
- fél csomag sütőpor,
- 7,5 dkg vaj,
- 25 dkg túró (nálam házi, kecsketejből készült),
- 2 marék gyalult cukkini, lehetőleg zsenge cukkini (én ennél többet szoktam, nem zavar, ha esetleg nedvesebb lesz a megsült süti, általában meghámozom a gyerekek miatt, mert nem szeretik, ha kapor vagy cukkinihéj van a sütiben),
- 1 marék aprított kapor,
- 1 csomag vaníliás cukor (igazi),
- 1 nagy marék mazsola (elmaradhat),
- 2 tojás,
- 3 dl tej.

Elkészítés: 

1. A lisztet, cukrot, sütőport összekeverjük. Egy kis tepsit 5 dkg vajjal vastagon kikenünk. A lisztes keverék felét beleszórjuk.

2. Erre morzsoljuk a túrót, rákerül a gyalult cukkini, utána a kapor, majd a vaníliás cukor és a mazsola. Most mehet rá a lisztes keverék másik fele.

3. A tojásokat a tejjel összekeverjük (robotgéppel). Ráöntjük a tésztára (a lisztet mindenhol, vagy legalábbis a legtöbb helyen, takarja a tojásos tej).

4. A maradék vajat felolvasztjuk és azt is a tésztára öntjük. Mindenhova jusson kevés. Sütés előtt hagyjuk állni 30 percet a konyhapulton. 

5. 180 fokra előmelegített sütőben kezdjük sütni. Amikor felemelkedik, akkor kicsit lejjel vesszük a hőt. Szép pirosas-barnásra sütjük, mint egyébként a rétest is szokás..

Frissítés: kipróbáltam tojás nélkül elkészíteni a süteményt és úgy is nagyon jó lett. Két teáskanál útifűmaghéjat és egy teáskanál darált lenmagot tettem bele.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet. Nálunk még nincs elég nagy cukkini hozzá, de ezt a túrós sütit én is szoktam, csak cukkini nélkül. Bólyi túrósnak, vagy szórós túrósnak ismerem. Én mesés túrósként posztoltam. Jó a cikk a Vidék ízében.
    https://korsocska.blogspot.com/2014/04/meses-turos.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani! Köszönöm szépen! Igen, ennek a sütinek sokféle neve van: lusta asszony rétese, szórt túrós stb. Nekem azért tetszett meg ez a változat, mert így legalább esznek egy kis zöldséget a gyerekek. Ennyivel is többet. :)

      Törlés