2015. augusztus 15., szombat

Paradicsomleves pesztós pirítóssal

A recept a Vidék Íze 2015 augusztusi számában jelent meg.



Hozzávalók: 
- 2 liter paradicsomlé (nálam házi),
- 30 dkg koktélparadicsom felezve (ezt elhagytam),
- 2 fej vöröshagyma,
- 15 dkg póréhagyma,
- 1 evőkanál vaj,
- 1-2 ág friss vagy 1 teáskanál szárított oregánó (én frisset használtam és csak a levelét tettem bele),
- 1 evőkanál pesztó a levesbe és ízlés szerint a pirítósokra (nálam házi, kertben termett bazsalikomból),
- 2 teáskanál cukor,
- 1 ciabatta (én csak pár szelet házi gyökérkenyeret használtam fel),
- 20 dkg kemény vagy félkemény sajt,
- só,
- bors.

Elkészítés:

1. Felolvasztjuk a vajat, majd az apróra vágott hagymákat üvegesre pároljuk. Felöntjük a paradicsomlével. Felforraljuk.

2. Hozzáadjuk a felezett paradicsomokat, fűszerezzük sóval, borssal, cukorral, oregánóval és egy evőkanál pesztóval. Felforraljuk. Elzárjuk a tüzet.

3. A kenyeret vékonyan felszeleteljük, megkenjük pesztóval, reszelt sajtot szórunk rá és 220 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsütjük (én grilleztem).

4. A levest a pesztós kenyérrel és a maradék reszelt sajttal tálaljuk. (Nekem nem hiányzott bele a reszelt sajt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése