2015. október 23., péntek

Lisztmentes kakaós-körtés sütemény

Finom, gyorsan elfogyott. Az alapötletet Trollnál találtam, de eléggé átalakítottam a receptet.

Mint mostanában az lenni szokott, rohannom kellett, ezért fotózni nem volt időm. Az a pár kép, amit készítettem, a nagy sietség miatt nem lett jó, így inkább fel sem teszem. Ettől függetlenül tényleg nagyon finom süti.

Hozzávalók:
- 4 tojás,
- cukor ízlés szerint (nálam xukroból kb. 6-8 dkg, eredeti recept szerint 10 dkg),
- 1 csomag vaníliás cukor,
- 5 dkg étcsoki vagy 10 dkg tejcsoki, én ezt kihagytam, helyette 2 evőkanál kakaóport tettem bele,
- 25 dkg darált mandula és dió keveréke,
- 1 csomag sütőpor, én ezt kihagytam, mert nem szeretem kiérezni a sütőpor ízét, helyette egy kiskanál szódabikarbónát tettem bele,
- 3-4 körte, hámozva, kis kockákra vágva,
- 15 dkg vaj, olvasztva.

Elkészítés:

1. A tojások sárgáját habosra verjük a xukorral, majd hozzákeverjük a vajat és a kakaóport is.

2. A darált mandulát és diót elkeverjük a szódabikarbónával, majd a tojássárgához keverjük.

3. A tojások fehérjét is habbá verjük és több részletben beleforgatjuk a kakaós tojássárgába.

4. Végül beleforgatjuk a körtét is.

5. Sütőpapírral bélelt, kis tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése