2016. január 8., péntek

Almafánk

Január 6-án kezdődik a farsangi időszak. Ezen a napon sütöttem ezt az almafánkot. Hirtelen jött az ötlet, hogy én is fánksütéssel indítanám a szezont, de már nem volt időm és kedvem kelt tésztát begyúrni. Mire felébredtek a gyerekek a délutáni alvásból, addigra sok más mellett elkészültem ezzel a fánkkal is. Finom, gyors és olcsó desszert. Hétvégére azért megígértem, hogy készítek szalagos fánkot is, amikor mindenki itthon lesz.



Hozzávalók egy nagy adaghoz (én csak fél adagot készítettem, de nekünk, azaz két felnőttnek és két gyereknek az is bőven elég volt):
- 1 kg alma,
- 30 dkg liszt,
- 2 egész tojás,
- 2 evőkanál cukor,
- fél csomag sütőpor (helyette egy kiskanál szódabikarbónát tettem, mert nem szeretem a sütőpor ízét kiérezni a süteményekből),
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna,
- zsiradék a sütéshez.

Elkészítés: 

1. Az almát meghámozzuk, majd lereszeljük.

2. Dolgozzuk össze jól a többi hozzávalóval.

3. Bő, forró zsírban evőkanálnyi adagokban kisütjük. Aki igényli, porcukorral megszórhatja. A gyerekek csak egy pici fahéjat kértek rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése