2016. január 9., szombat

Kovászos kifli magokkal dúsítva

A szokásos, kovásszal készült kenyértésztámat használtam ehhez a recepthez, de annyit módosítottam, hogy:

- került a tésztába lenmag,
- 10 dkg apró szemű natúr zabpehely,
- a víz nagy részét házi sörrel pótoltam,
- 3 dkg bulgurt is kevertem a tésztába.

A formázáshoz elosztottam a tésztát annyi fele, ahány kiflit terveztem sütni. Gömbölyítettem a tésztadarabokat, majd egyesével kinyújtottam őket hosszúkás, ovális formára. A rövidebb oldalánál elkezdtem feltekerni úgy, hogy mindig lenyomtam a tésztát egy-egy tekerésnél. A végén még egy kicsit sodortam a kifliken.

Egy tányérra szórtam szezámmagot, tökmagot, lenmagot és az előzőleg vízzel lespriccelt kifliket ebben a magkeverékben hempergettem meg. Sütőpapíros tepsire helyeztem őket és bemetszettem mindegyik kiflit egy éles késsel.

Egy órás kelesztés után alaposan lefújtam a kifliket vízzel, majd 220 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem (kb. 20 perc, de figyelni kell, mert sütőtől függ az idő).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése