2016. január 9., szombat

Savanyú káposztás csigák

Több helyről ollóztam össze ennek a sós süteménynek a receptjét. Nagyon finom lett. Reggelire, vendégeknek, borozáshoz vagy kiránduláshoz ajánlom. Viszonylag gyorsan elkészül és nem drága, nem bonyolult recept.

A tészta leírását Édes kötelesség nevű blogról lestem (kicsit módosítottam azért rajta), a töltelék ötlete pedig Napmátkától származik.

A tésztát 50 dkg lisztből készítettem, de a megkelt tészta felét töltöttem csak meg káposztával, a másik felébe pudingos-túrós töltelék került. Ennek a leírása itt található.



Hozzávalók a tésztához: 
- 50 dkg liszt (nálam mindig kerül bele valamennyi teljes kiőrlésű tönkölyliszt, a nagy része pedig fehér tönköly),
- fél csomag sütőpor (én ezt nem tettem bele soha),
- 3,5 dkg élesztő (nálam csak 2,5 dkg),
- 2,5 dl langyos tej (nálam több kell a lisztek miatt),
- 1,5 dl olaj (volt már, hogy olaj helyett 7 dkg olvasztott zsírt tettem a tésztába),
- szűk 2 evőkanál cukor,
- 1 kiskanál só,
- 1 tojás (nálam ez nem kerül bele, mert lányom nem ehet tojást).

Hozzávalók a káposztás töltelékhez: 
- 50 dkg savanyú káposzta (én most egyharmadát maradék pirított káposztával helyettesítettem),
- 1 teáskanál pirospaprika,
- 1 evőkanál olaj,
- 20 dkg apró kockára darabolt szalonna,
- metélőhagyma, aprítva (kimaradt),
- kevés petrezselyem, aprítva,
- bors,
- savanyított csípős paprika (nem tettem bele),
- egy-két evőkanál tej a kenéshez.

Elkészítés: 

1. A tésztához először is felfuttatjuk az élesztőt langyos tejben, melybe egy evőkanál cukrot is teszünk.

2. A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, kidagasztjuk a felfuttatott élesztővel. Az eredeti recept szerint nem kell keleszteni a tésztát, de én hagytam kelni és közben előkészítettem a töltelékeket. Sütőport nem tettem a tésztába.

3. A káposztát késsel apróbb darabokra vágtam. Ezt összekeverjük az olajban kikevert pirospaprikával.

4. A megkelt tésztát ketté vesszük. Kinyújtjuk az egyiket (én elég vékonyra nyújtottam). Hosszában az egyik szélén 3 cm sávot üresen hagyunk, a többi részen elosztjuk a paprikás káposztát. Erre jönnek a szalonnadarabkák, majd bors, metélőhagyma, petrezselyem és paprika. Az üresen hagyott részt vízzel lekenjük. A tésztát, mint a bejglit, szorosan feltekerjük (azaz a hosszabb oldal mentén és ott kezdjük a tekerést, ahol van töltelék). Éles késsel kb 1 cm széles szeleteket vágunk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Viszonylag közel tegyük egymáshoz a tekercseket, hogy inkább felfele nőjenek. A másik tekerccsel ugyanígy járunk el. Két gáztepsiben fér el ez az adag.

5. Sütés előtt lekenjük tejjel a csigákat. 200 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem kb 15 percig. Mikor megsültek, forrón egy ecsettel lekentem a csigákat tejjel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése