2016. január 9., szombat

Spenótfasírt

Olyat szerettem volna főzni, ami gyorsan megvan, zöldséget tartalmaz és már régen ettünk. Eszembe jutott, hogy a mélyhűtőben van egy fióknyi spenót, amit tavasszal tettem el. Szeretem a spenótot, de leginkább nem főzelék formájában, hanem pitékben, tésztákkal. Fasírtot még soha nem készítettem belőle, habár rengeteg zöldségfasírt van már a tarsolyomban. Nagyon ízlett, a gyerekek is megették. Sajnos nem mértem le semmit, csak összekevertem mindenből annyit, amennyi volt itthon vagy amennyit gondoltam.



Hozzávalók: 
- kb. 15 dkg túró,
- párolt, aprított spenót,
- 2-3 gerezd fokhagyma, összenyomva,
- 1 tojás,
- só,
- bors,
- zsemlemorzsa (magokkal dúsított),
- zsiradék a sütéshez.

Elkészítés: 

1. A hozzávalókat alaposan összekeverjük. annyi zsemlemorzsát tegyünk bele, amennyitől szépen összeáll a fasírt. Túl sokat ne tegyünk, mert az ront az állagán, ízén.

2. Dió nagyságú golyókat gömbölyítünk és zsemlemorzsába forgatjuk mindegyiket.

3. Forró zsiradékban kisütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése