2016. március 22., kedd

Tojásmentes gofri

A korábban említett diéta miatt voltam kénytelen kipróbálni a tojásmentes gofrit. Milyen jól tettem! Sokféle gofrit sütöttem már, de egyik sem volt ropogós. Ez viszont nagyon jó lett. Ropogott, de belül puha volt. Hátránya viszont, hogy frissen meg kell enni, pár óra múlva már nem lesz olyan élvezetes, összeesik kicsit a tésztája.

Az eredeti receptet Vegagyerek oldalán találtam, ezt variáltam kicsit át. Ahogy sütöttem, már adtam is a családnak a kész gofrikat, sötétedett is már, így fényképezni megint nem volt időm.




Hozzávalók:
- 10 dkg liszt (nálam fele teljes kiőrlésű tönköly, fele fehér tönköly), frissítés: a liszt egy részét étkezési keményítőre cserélve sokkal könnyebben süthető a tészta, nem ragad bele a sütőbe,
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna,
- 1-2 evőkanál kókuszcukor,
- kb. 1,8 dl tej,
- 2 dkg vaj.

Elkészítés:

1. A hozzávalókat összekeverjük. A tészta legyen jó sűrű palacsintatészta állagú.

2. Azonnal süssük ki és azonnal fogyasszuk is el a gofrikat. Frissen finom ropogós lesz. (Ha tapad a tészta, akkor minden sütés előtt vajazzuk ki a sütőt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése