2016. március 4., péntek

Zsíros pogácsa erdei hagymával

Aranytepsinél találtam ezt a finom pogácsareceptet. Én annyit módosítottam rajta, hogy a fehér liszt nagy részét teljes kiőrlésű lisztre cseréltem, másrészt a pogácsát erdei hagymával ízesítettem (hasonló íze van mint a fokhagymának és a medvehagymának). Egyik legjobb pogácsarecept ez.




Hozzávalók:
- 50 dkg liszt (nálam most 20 dkg fehér és 30 dkg teljes kiőrlésű),
- 2,5 dkg élesztő,
- 1 teáskanál cukor,
- 0,5 dl tej,
- 2 teáskanál só,
- 2,5 dl tejföl,
- 18 dkg zsír,
- 1 tojás sárgája a kenéshez,
- aprított medvehagyma vagy erdei hagyma.

Elkészítés:

1. Az élesztőt a langyos tejben. cukorral keverve felfuttatjuk.

2. Egy tálba szitáljuk a lisztet, majd minden hozzávalóval összekeverjük és tésztát dagasztunk. Kissé lágy tésztánk lesz, ne ijedjünk meg. Konyharuhával letakarjuk és kelni hagyjuk 1 órát, majd ezután kétszer hajtogatjuk a tésztát, fél órás időközönként. Én most siettem és fél óra kelesztés után már hajtogattam is a tésztát.

3. Mikor megkelt a tészta, lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, tetejét berácsozzuk, kiszaggatjuk, majd tepsire sorakoztatjuk. 20 perc pihentetés után tetejét felvert tojással megkenjük és 180-200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Finom hagymaillat lengte be a lakást. Nekem nagyon ízlett ez a pogácsa.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése