2016. április 3., vasárnap

Sóskakrémleves szalonnás pirított krumplival

Magyarországon nem túl népszerű zöldség a sóska. Bevallom, sokáig én sem rajongtam érte. Aztán ez az ellenszenvem elmúlt, mikor rájöttem, nem csak a sóskamártás létezik a világon. Ez a leves is felkerül a máskor is elkészítendő ételek listájára, mert nagyon ízletes. A leves receptjét itt találtam a levesbetét pedig a Vidék íze oldalán olvastam.




Hozzávalók a leveshez:
- 30 dkg póréhagyma (én kb. 15 dkg-ot tettem bele), felkarikázva,
- 25 dkg sóska,
- 2-3 közepes krumpli, meghámozva, felkockázva,
- egy púpos evőkanál zsiradék,
- 1 dl tejszín,
- 1 liter alaplé vagy víz,
- 3 púpos evőkanál tejföl (elmaradhat, én tettem bele, mert fel akartam használni a maradék tejfölt),
- só,
- bors.

Hozzávalók a levesbetéthez:
- 10-15 dkg szalonna apró kockákra vágva,
- krumpli, kis kockákra vágva (nem mértem le, nálam kb. 5-6 közepes krumpli),
- egy evőkanál zsiradék.

Elkészítés:

1. A zsiradékon megpároljuk a hagymát. Közben sózzuk, borsozzuk.

2. Ha kész, összekeverjük a krumplival és felöntjük az alaplével vagy vízzel.

3. A sóskát alaposan megmossuk, szárát kiszedjük.

4. Ha megfőtt a krumpli, felöntjük tejszínnel (és a tejföllel), felforraljuk, majd beletesszük az előkészített sóskát. Egy percig főzzük, majd botmixerrel pürésítjük.

5. A levesbetéthez a krumplit a zsiradékon lassú tűzön elkezdjük főzni-sütni. Az eredeti recept szerint lefedve kell főzni, de én nem takartam le és mégis finom puha lett. Amikor már néhány krumpli megpirul, akkor adjuk hozzá a szalonnát. Együtt sütjük-pirítjuk. Időnként megkeverjük, átforgatjuk. Lassú tűzön süssük.

6. A levest tányérba szedjük és a megpirított levesbetből teszünk bele pár kanállal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése